افزایش آمار طلاق در بین دانش آموزان


حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام الگو و راهنمای همه انسانهای آزاده در همه امور انسانی و الهی است که تشنگی آنان را جز حقیقت آشکار سیراب نخواهد کرد. زهرای مرضیه (س) در زهد، صبر، ایثار، شجاعت، اخلاص و صداقت و هزاران صفت انسانی دیگر، نمونه بی نظیری است. غیر از این فضائل و مناقب، شأن او بر امامت لازم نیست. بنابراین عمل و اندیشه و حتی وجود حضرت زهرا علیهاالسلام معیار و میزان بسیار دقیقی برای همه انسانهای مؤمن است.

در ایام فاطمیه و با عنایت به مقام حضرت فاطمه صلی الله علیه و آله و سلم، گفتگویی با آیت الله «سید رضا حسینی مازندرانی» استاد الهیات و ولایت امام حسین (ع) حوزه علمیه ری انجام شد. می توانید در زیر بخوانید

وقایع قبل از ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را توضیح دهید؟

سوره کوثر از صدیقه طاهره صحبت می کند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا زمان حیات حضرت هادیه، همسر دومی نداشت و حضرت علی (ع) در زنده بودن حضرت فاطمه (س) با زن دیگری ازدواج کرد.

حضرت خدیجه علیهاالسلام دارای مقام و اندازه و شخصیت والایی بود و یکی از چهار زن بلندپایه جهان بود. حضرت حدیث علیه السلام اولین زنی بود که به اسلام ایمان آورد و در همه عرصه ها و مصائب با پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم همراه بود.

در سیره رسول خدا آمده است که روزی در میان یارانش نشسته بود که ناگهان پیکی از راه رسید و به او دستور داد که چهل شبانه روز از رفتن به خانه خدیجه خودداری کند. امام به خانه فاطمه بنت اسد (مادر امیرالمومنین علیه السلام) رفت. بعد از 40 روز به منزل حضرت حدیث (علیه السلام) رفتند و می بینیم که بانویی پاکدامن مانند حضرت فاطمه (س) به دنیا آمد. وقتی یک مرد خداپسند و یک زن خداپرست اهل خداپرستی و دعا، ایمان به خدا و معاد در کنار هم زندگی کنند، فرزندان صالح و خداپرست خواهند داشت. غذای حلال یکی دیگر از مسائلی است که تأثیر بسیار مهمی در تربیت فرزند صالح دارد و پیامبر گرامی اسلام و حدیث به همه این مولفه ها و دستورات الهی پایبند بوده اند و سؤال این است که آیا سبک زندگی زنان امروزی، حدیث و حدیث است. حضرت فاطمه علیهاالسلام) آن الگو را اعمال و پیروی کنید؟

پیامبر گرامی اسلام در مورد مقام حضرت فاطمه (سلام الله علیها) چه فرمودند؟

حضرت فاطمه علیها السلام و حضرت خدیه با حضور خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی در امر ازدواج و تربیت فرزندان صالح کوشا بودند. همچنین عفیف بودند و همیشه حجاب را حفظ می کردند و این ربطی به حضور آنها در عرصه سیاسی و اجتماعی ندارد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد مقام حضرت فاطمه علیهاالسلام و حدیث علیها السلام می فرماید: خداوند از میان زنان جهان چهار نفر را به عنوان بهترین انتخاب کرده است: مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه. . رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز از جبرئیل نقل می کند که گفت خدیجه باید از من و خدا درود بفرستد و او را به بهشت ​​جاویدان بشارت دهد، زیرا این پیام به خدیجه رسید و عرض کرد که خداوند اوست. او. . سلام و درود بر جبرئیل. غذای بهشتی و تولد فاطمه.

پیامبر گرامی اسلام در مورد مقام حضرت فاطمه (سلام الله علیها) چه فرمودند؟

حضرت فاطمه علیها السلام و حضرت خدیه با حضور خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی در امر ازدواج و تربیت فرزندان صالح کوشا بودند. همچنین عفیف بودند و همیشه حجاب را حفظ می کردند و این ربطی به حضور آنها در عرصه سیاسی و اجتماعی ندارد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد مقام حضرت فاطمه علیهاالسلام و حدیث علیها السلام می فرماید: خداوند از میان زنان جهان چهار نفر را به عنوان بهترین انتخاب کرده است: مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه. . رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز از جبرئیل نقل می کند که گفت خدیجه باید از من و خدا درود بفرستد و او را به بهشت ​​جاویدان بشارت دهد، زیرا این پیام به خدیجه رسید و عرض کرد که خداوند اوست. او. . سلام و درود بر جبرئیل. غذای بهشتی و تولد فاطمه.

روایت شده است که حضرت فاطمه صلی الله علیه و آله در شکم مادرش سخن می گفت. می توانید آن را توضیح دهید؟

قلت لأبي عبد الله الصدق: كيف كان ولاد ولاد فكال «خديجه لما تزوج به سلامت قيمتها حضرت صلى الله عليه و آله و سلم هجرت نسوه مدرسه يدخلن فكن لا لا لا يتركن حضرت تدخل يسلمن با فستوجهه هشته و آنها را فستوجهه و هجرت كرد.

اردک بفتمه حمله به کانت و کانت فاطمه ثدشا من مجلس و تسبرها دعوت تیو رسول الله، یوما فدخل فسم خدیجه ثدس برای بسیاری فقال فاطمه: من تدسین یا خدیجه؟

فرمود: جنیان در رحم یکی هستند.

قَالَ: یا خَدِیجَةُ هَذَا جَبْرَئِیلُ یُخْبِرُنی. [یُبَشِّرُنِی‌] أَنَّهَا أُنْثَی و أَنَّهَا النَسِمَةُ [النَّسْلَةُ] الطهره المومونه و الله تعالی سیجل سیجل من نسل و نسل من منهای امت و یجلهم خلفاه فی رژ پس از انقضای وهیح.

مفضل بن عمر که از شاگردان و یاران امام صادق (ع) بود از او پرسید: ولادت حضرت فاطمه (س) فرزند رسول خدا چگونه بود؟ حضرت در پاسخ فرمودند: … بله، از زمانی که رسول خدا با خدیجه ازدواج کرد، ارتباط زنان مکه با او قطع شد و به خانه خدیجه نرفتند و به او سلام نکردند. حتی اگر زنی وارد خانه خدیجه می شد، بازجویی و سرزنش می شد که او را از ایمان او به وحشت می انداخت، به ویژه نگران سوء قصد به رسول خدا، تا اینکه از فاطمه زهرا علیها السلام باردار شد و در این هنگام فاطمه در رحم، با مادرش صحبت کرد و او را به صبر توصیه کرد، اما خدیجه این راز را از پیامبر پنهان کرد. روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وارد خانه شد، صدای خدیجه را شنید که با شخصی صحبت می کرد و پرسید: خدیجه با کی صحبت می کرد؟ رسول خدا فرمود یا خدیجه! این برادرم جبرئیل است و به من خبر می دهد که این جنین دختر است و نسل های پاک از او و نسل من از آن دختر خواهد بود حتی ائمه و خلفای واقعی خدا در روی زمین از او و نسل آینده اش متولد خواهند شد. .

حضرت فاطمه علیها السلام چگونه ازدواج کرد؟ پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) چه وظایفی را برای حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و حضرت علی (ع) در زندگی مشترکشان بیان کرد؟

خداوند 124 هزار پیغمبر فرستاد که خاتم آنها حضرت محمد خاتمی است و دارای ویژگیهای خاص و ویژه ای است و پس از ایشان در چنین مقامی حضرت علی (ع) قرار دارد. در مورد ازدواج حضرت فاطمه صلی الله علیه و آله و سلم باید بگوییم که اگر خداوند حضرت علی (ع) را نمی آفرید، حضرت فاطمه را نمی آفرید و همچنین اگر خداوند فاطمه را نمی آفرید. حضرت علی را آفرید، زیرا این دو هستند و قهوه.

در زمانی که دختران را زنده به گور می کردند، خداوند دخترش را به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم داد و چنان مقامی به او داد که یکی از بهترین زنان جهان شد و ماه ها را به جمادی الاول و جمادی الاول داد. جمادی الثانی حضرت فاطمه. (س) منصوب می شوند، مقامی که خداوند به حضرت فاطمه داده است بسیار والا و بزرگ است.

حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نزد پیامبر گرامی اسلام می روند و از وظایفشان در زندگی مشترک می پرسند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به امام علی (ع) فرمود: تو باید بیرون کار کنی و دخترم فاطمه در خانه کار کند. حضرت فاطمه از این تقسیم کار بسیار خرسند بود، آیا زنان ما در جامعه امروز چنین برخوردی با این موضوع خواهند داشت؟ پیامبر گرامی اسلام خطاب به فاطمه فرمودند غریبه دیده نشود و او غریب است. اینها همه درس هایی است که مردان و زنان ما باید به آن توجه کنند.

چگونه می توان اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) را الگوی ازدواج قرار داد؟

خداوند به انسان دو قوه عقل و شهوت داده است که اگر در راه راست گام بردارد و آنچه را که خداوند از روی تقوا امر کرده است انجام دهد، مقامی بالاتر از فرشته پیدا می کند; پس برای رسیدن به چنین مقامی باید با شرافت و تزکیه نفس و ترس از ائمه اطهار علیهم السلام تلاش کنیم.

در جامعه امروزی فساد در جامعه رخنه کرده است و زنان متدین و پاکدامن کم هستند. ما برای حفظ حجاب این همه شهید و اسیر دادیم و هنوز خیلی ها شهید هستند. بنابراین باید به این دسته از ارزش های دینی و اخلاقی توجه کنیم.

اگر ازدواج نکرده اید و قصد تشکیل خانواده را دارید، در مورد همسر آینده خود خوب تحقیق کنید و تا هفت نسل به او نگاه کنید. در گذشته سبک مناسبی برای ازدواج وجود داشت و بحث تحقیق و شناخت خانواده ها بسیار جدی بود، اما امروزه ازدواج ها به کوچه و کویر تبدیل شده است. بنابراین آمار طلاق افزایش یافته است. وقتی یک مرد خداپسند و یک زن خداپرست خداپرست و نماز و ایمان به خدا و معاد زندگی مشترک خود را با تحقیق و شناخت کامل آغاز کنند، مشکلات کمتری خواهند داشت.

حتی برخی از دانشجویان ازدواج کرده و شکست خورده اند و متاسفانه آمار طلاق در بین دانشجویان افزایش یافته است. حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام بدون اینکه ازدواج کند از دنیا رفت، زیرا برای آن حضرت خوب نبود. با اینکه دختر امامی بودند و برادرشان هم امام بود، اما به دلیل اینکه با کسی فامیل نبودند ازدواج نکردند. طلاب مذهبی، مذهبی و ولایی باید به دنبال دختر مذهبی با سابقه و ریشه خانوادگی باشند و در ازدواج و انتخاب همسر دقت کنند.

رفتار حضرت محمد (ص) در ازدواج و مقام حضرت هادیه (سلام الله علیها) چگونه بود؟

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هنگام نشستن خدیجه علیهاالسلام در مجالس زنان به ستایش پرداخت و پس از مرگ خدیجه هرگاه نام خدیجه را می شنید اشک می ریخت. پیامبر اسلام که به اندازه 114 سوره بر او نازل شده و خاتم آن حضرت است، برای همسرش احترام زیادی قائل بود. پیامبر اسلام می فرماید من زنی مثل خدیجه را ندیده ام و نخواهم دید. او همیشه در همه مصیبت ها و سختی ها همراه پیامبر بود و آن هم در حالی است که حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند آنچه بر من آزار شد، هیچ یک از 124 هزار پیامبر به اندازه من مورد آزار و اذیت قرار نگرفتند. و این نشان می دهد که حضرت هادیجه همراه با پیامبر این سختی ها و مصائب را تحمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید