علائمی که به شما می گوید اتصال را قطع کنید


قطع رابطه عاشقانه بسیار دشوار است و محققان می گویند که از هم پاشیدن چنین رابطه ای با غلبه بر اعتیاد یا سوگواری برای مرگ یکی از عزیزان قابل مقایسه است، اما دانستن زمان قطع رابطه چالش دیگری است. مهم نیست که چند سال یا چند ماه با کسی بوده اید، همیشه سخت است که بگویید چه زمانی رابطه خود را با شریک عاطفی خود پایان دهید. اگر پشیمان شوید چه؟ اگر واکنش وحشتناکی داشت چه؟ و چگونه بین نیاز به استراحت کوتاه و نیاز به استراحت تفاوت قائل می شوید؟

شکستن یک ارتباط عاطفی زمانی پیچیده تر می شود که افراد دیگری مانند فرزندان یا دوستان مشترک درگیر شوند. اما اگر به طور فزاینده ای احساس خستگی و درماندگی می کنید، یا ممکن است متوجه شده باشید که با شریک عاطفی خود آنطور که هستید سازگار نیستید، جدایی می تواند تصمیم درستی برای هر دوی شما باشد. همانطور که کارشناسان و روانشناسان روابط عاطفی گفته اند، این 8 نکته نشانه ای از زمان پایان دادن به رابطه است.

1. همه مکالمات منفی هستند

جیمز پرایس، کارشناس مسائل عاشقانه، خاطرنشان می کند که اگر نمی توانید بدون مشاجره با شریک زندگی خود در مورد چیزی صحبت کنید، این نشانه بزرگی است که باید از رابطه خارج شوید.

او می گوید: خشم و منفی نگری نشانه مشکلاتی است که عمیقاً در شما و وضعیت عاطفی شما ریشه دارد و می تواند به این معنی باشد که وضعیت در نهایت بسیار مضر خواهد بود. ممکن است بخواهید قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، رابطه را برای خود و طرف مقابلتان خاتمه دهید.»

2. آزار جسمی، جنسی، کلامی یا عاطفی را تجربه می کنید

مادلین میسون رانتری، روانشناس و مربی عاطفی می گوید: «اگر در رابطه خود هر نوع سوء استفاده یا آزار و اذیتی را تجربه کنید، این یک علامت هشدار آشکار است که باید رابطه را پایان دهید.

او توضیح می‌دهد: «من در مورد حادثه‌ای صحبت نمی‌کنم که یک بار در آن هنگام عصبی بودن، به طور تصادفی شخصی را به طور کلامی ناراحت کنید (البته چنین اتفاقاتی باید بررسی شود)، بلکه در مورد رفتاری صحبت می‌کنم که بیشتر اتفاق می‌افتد، به ویژه به صورت سازمان‌یافته. “شخصیت و ناتوانی در کنترل احساسات و خواسته هایمان.” اگر در حضور اقوام و دوستان خود می بینید که رفتار بد همسرتان را توجیه می کنید، نشانه دیگری است که رابطه شما به مرحله سمی رسیده است. او افزود: “من فکر می کنم این نشانه روشنی است که شما باید رابطه را پایان دهید.”

3. شما دیگر اولویت اول او نیستید

آقای پرس می گوید که از زوج ها انتظار می رود به جای اینکه به این رابطه به عنوان یک وظیفه نگاه کنند، وقت خود را با یکدیگر بگذرانند. او می‌گوید: «اگر شریک زندگی‌تان ترجیح می‌دهد با دوستانش برای نوشیدنی بیرون برود یا هر کار دیگری برای دیدن شما انجام دهد و با شما وقت بگذراند، باید از خود بپرسید که چرا. اگر همه چیز شکست خورد، از دیگران ایده بگیرید. “زندگی خیلی کوتاه است.”

4. احساس می کنید همیشه در لبه پرتگاهی حرکت می کنید

در حالی که ممکن است لحظات خوبی را در یک رابطه تجربه کنید، گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که نمی توانید مال خود باشید. خانم رنتری می گوید: «اگر دائماً رفتار شریک زندگی خود را برای کاهش خطر اضطراب، عصبی بودن یا خشونت زیر نظر داشته باشید، نشانه واضحی است که رابطه رو به پایان است.» حتی می تواند شما را مجبور به انجام کارها کند. شما دوست دارید شریک زندگی خود را راضی نگه دارید. خانم رنتری می افزاید: “ناخودآگاه، نوسانات و غیرقابل پیش بینی بودن او شما را کنترل می کند.”

5. دیگر سرگرم کننده و رضایت بخش نیست

آقای پرس می گوید روابط گاهی اوقات می تواند عادی و روزمره باشد، اما باید سرگرم کننده و سرگرم کننده نیز باشد. حداقل اگر می خواهند دوام بیاورند، باید این کار را بکنند. روابط باید باعث شود افراد احساس راحتی و هیجان کنند. شما باید از گذراندن وقت با شریک زندگی خود خوشحال باشید. “اگر فقط از روی عادت به رابطه ادامه می دهید، یا باید هیجان جدیدی را وارد رابطه کنید یا قبل از اینکه از خود متنفر باشید به آن پایان دهید.”

6. سبک زندگی و ارزش های ناسازگاری دارید

خانم رانتری می‌گوید برخی از زوج‌ها در کشتی می‌مانند اما رابطه بسیار خوبی با هم دارند. با این حال، برای دیگران، این تفاوت ها ممکن است خیلی زیاد باشد و در آن صورت باید از خود بپرسید که آیا واقعاً می خواهید چنین چیزهای بزرگی را قربانی کنید.

«نمونه‌هایی از این تفاوت بزرگ عبارتند از باورهای متضاد در مورد خواستن فرزند و زندگی در نزدیکی یا دور از اعضای خانواده و سبک زندگی «بی ریشه»، به این معنی که به جای فراهم کردن یک خانه پایدار و محیط قابل پیش‌بینی، هر چهار نفر سالی یک بار نقل مکان می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید