بایدن بودجه دفاعی 770 میلیارد دلاری را امضا کرد


کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه ای به وقت محلی اعلام کرد که قانون تصویب دفاع ملی برای سال مالی 2022 بودجه ای را برای این سال مالی، در درجه اول برای وزارت دفاع و توسعه نظامی، وزارت انرژی و برنامه های امنیت ملی فراهم می کند. برنامه های اطلاعاتی ایالات متحده افزایش حقوق اولیه نظامی و سایر اختیارات نیروهای مسلح آمریکا را ممکن می سازد.
پیش از این، سنای آمریکا با اکثریت قاطع به لایحه نظامی 770 میلیارد دلاری بر اساس قانون تصویب دفاع ملی رای داد.

بودجه 25 میلیارد دلاری بیشتر از چیزی بود که بایدن درخواست کرد و 89 دموکرات و جمهوری خواه در مجلس سنای ایالات متحده به این لایحه رای مثبت دادند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، بخش های مختلف صنعت آمریکا از نزدیک تدوین قانون دفاع ملی را دنبال می کنند، زیرا این قانون یکی از معدود قوانینی است که هر ساله به قانون تبدیل می شود و به طیف گسترده ای از موضوعات می پردازد.

لایحه ارتش آمریکا شامل افزایش 2.7 درصدی حقوق سربازان، خرید هواپیما و کشتی و همچنین اقدامات متقابل علیه کشورهایی مانند روسیه و چین است.

این بودجه شامل 300 میلیون دلار برای کمک های امنیتی به اوکراین و حمایت از نیروهای امنیتی آن، و همچنین 4 میلیارد دلار برای طرح دفاعی اروپا و 150 میلیون دلار برای همکاری های امنیتی بالتیک است.

این لایحه که به چین مربوط می شود، شامل یک طرح بازدارندگی 7.1 میلیارد دلاری اقیانوس آرام و بیانیه حمایت کنگره از تایوان و همچنین ممنوعیت محصولات پنتاگون ساخت چین است.

بودجه نظامی 740 میلیارد دلاری آمریکا برای سال 2021 پس از تصویب در مجلس نمایندگان با رای بیش از دو سوم سنا قانونی شد.
در سال‌های اخیر، دولت ایالات متحده تمرکز ویژه‌ای بر رویارویی با چین داشته است. روابط واشنگتن و پکن سال‌ها است که به دلیل مسائلی مانند جنگ تجاری، شیوع ویروس کرونا و فعالیت‌های رسانه‌ای در دو کشور تیره شده است.

پیش از این اعلام شده بود که پنتاگون که همواره نسبت به قدرت نظامی چین و روسیه ابراز نگرانی کرده است، در تلاش است تا موقعیت نظامی خود را در برابر مسکو و پکن تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس نتایج ممیزی، پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا استقرار نیروها و پایگاه های خود را که چین و روسیه را هدف قرار می دهند، بهبود خواهد بخشید.

مقامات پنتاگون می گویند که وزارت دفاع قصد دارد تجهیزات و تأسیسات نظامی خود را در گوام و استرالیا ارتقا دهد. به نظر می رسد این اقدام با هدف تقویت فعالیت های نظامی ایالات متحده با تمرکز بر چین انجام شود.

جزئیات طرح «بازنگری در موقعیت و استقرار نیروهای نظامی» که از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در دستور کار قرار داشت، به دلیل بی اطلاعی رقبای آمریکا، از جمله روسیه و چین، از اقدامات مخفیانه واشنگتن یا برنامه های آمریکا با متحدانش، مخفی نگه داشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید