صعود به ارتفاعات استان اردبیل ممنوع شد


صعود به ارتفاعات استان اردبیل ممنوع شد

به دلیل بارش برف و قله های سرد و خطرات احتمالی، صعود به ارتفاعات استان اردبیل تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایپنا – شعبه اردبیل: مهدی پهلوانی رئیس کمیته کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان درباره صعود باشگاه ها و گروه های مختلف کوهنوردی در ارتفاعات استان اردبیل گفت: به ویژه در مناطق تپه ماهوری و کوهستانی، فلات نوردی نیز با سختی های فراوان و خطرات فراوانی همراه است.

وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد تا زمانی که باشگاه‌ها و گروه‌های سنگنوردی از کوه‌نوردی، پیاده‌روی و … به ارتفاعات استان ممنوع هستند، این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

رئیس هیأت کوهنوردی استان اردبیل با بیان اینکه این تصمیم به منظور حفظ جان شهروندان و کوهنوردان اتخاذ شده است، تصریح کرد: استان اردبیل دارای مسیرهای پیاده روی وسیعی در منطقه سبلان است و باید کوهنوردی انجام شود. اجتناب شود.

پهلوانی درباره اقداماتی که برخی از کوهنوردان حرفه ای که در فصل زمستان باید انجام دهند، گفت: کوهنوردی برای افراد عادی و کوهنوردان آماتور ممنوع است. اما اگر باشگاه ها و گروه های حرفه ای کوهنوردی قصد صعود دارند باید قبل از صعود به کمیسیون فنی هیات کوهنوردی اردبیل اطلاع داده و مسیر و مبدا خود را اعلام کنند. در آنجا با توجه به پیش بینی های هواشناسی کوهستان، امکان صعود یا عدم امکان صعود این افراد در حال بررسی است.

وی همچنین از شهروندان و کوهنوردان خواست در ایام سرد و برفی سال از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. زیرا بیشتر حوادث مرتبط با کوهستان که کوهنوردان را تهدید می کند در روزهای اخیر رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید