دولت لبنان بار دیگر در جنگ یمن در کنار عربستان سعودی قرار گرفت



دولت لبنان در حمایت از عربستان سعودی در جنگ یمن گفت که لبنان در کنار عربستان سعودی در برابر کسانی است که به امنیت و ثبات این کشور آسیب می زنند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه لبنان دوشنبه شب حمله به استان سماطا در منطقه جیزان در جنوب عربستان سعودی را تروریستی خواند و آن را محکوم کرد.

به نوشته این نشریه، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت و ملت لبنان در کنار عربستان سعودی و در مقابل کسانی هستند که به امنیت و ثبات کشور و سلامت شهروندان سعودی آسیب می‌رسانند.

خبرگزاری دولتی سعودی WAS روز گذشته مدعی شد که یک غیرنظامی کشته شده و چندین نفر دیگر از جمله خارجی های مقیم عربستان بر اثر اصابت موشک نظامی در استان سماتا کشته شده اند.

این موضع دولت لبنان پس از کاهش تنش ها بین بیروت و ریاض در پی استعفای جورج قاردحی، وزیر اطلاعات سابق لبنان صورت گرفت.

قردهی یک ماه پیش استعفا داد و گفت: نمی خواهم لبنان و برادران لبنانی ام در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را اذیت کنم. لبنان از من مهمتر است و تصمیم گرفتم از سمت خود بروم.

وی در مورد جنگ یمن نیز گفت: این جنگ تا ابد ادامه نخواهد داشت و روزی طرفین آن پای میز مذاکره خواهند نشست.

دولت عربستان در 29 اکتبر سفیر خود در لبنان را برای رایزنی احضار کرد و سفیر لبنان پس از بحران دیپلماتیک با بیروت به دلیل اظهارات قرضحی درباره جنگ یمن که بیهوده خواند و باید متوقف شود، 48 ساعت مهلت داده شد تا کشور را ترک کند. بابا

قرضهی گفت: نیروهای انصارالله از خود در برابر حمله خارجی دفاع می کنند و عربستان و امارات به یمن حمله کرده اند و کاری را که دو یا سه سال نتوانستند انجام دهند، برای هشت سال نیز هرگز نمی توانند انجام دهند.

امارات، بحرین و کویت پس از عربستان اقدامات مشابهی انجام داده اند و این تنش دیپلماتیک تهدیدی برای تشدید بحران اقتصادی در لبنان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید