داوطلبان بخش بین الملل برای شرکت در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام کنند.



به گزارش ایرنا، روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران به اطلاع کلیه ناشران، موسسات فرهنگی، انجمن‌ها، موسسات انتشاراتی و بنگاه‌های ادبی می‌رساند که بخش بین‌المللی «نمایشگاه مجازی کتاب تهران» در نظر دارد تا موجب شیوع ویروس کرونا در جهان شود. نمایشگاه‌های بین‌المللی فیزیکی با هدف شناخت بهتر ظرفیت‌ها و امکانات صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، بستری مناسب برای تعامل و گفت‌وگو، برپایی و نمایش آثار مکتوب بین فعالان نشر ایران و اینترناسیونال دالی است.

از متقاضیان واجد شرایط دعوت می شود جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و قرار دادن کتاب از تاریخ 6 لغایت 17 دی ماه ساعت 14 به سایت www.ketab.ir مراجعه نمایند.

ناشران و مؤسسات ادبی ایرانی که حق تألیف کتاب یا کتاب‌های خود را به زبان‌های دیگر به ناشران دیگر واگذار کرده‌اند یا درصدد فروش حق تألیف کتاب‌ها یا کتاب‌های خود به ناشران کشورهای دیگر هستند. ناشران ایرانی که کتاب های خود را به زبان های غیرفارسی برای عرضه در بازارهای جهانی منتشر کرده اند. مؤسسات، سازمان ها، مؤسسات، انجمن ها و مؤسساتی که فعالیت آنها در حوزه دیپلماسی فرهنگی تعریف شده و یا آثار فرهنگی در حوزه نشر برای عرصه بین المللی تولید کرده باشند. ناشران ادبی ایرانی و آژانس‌های علاقه‌مند به خرید حق چاپ از ناشران و آژانس‌های ادبی خارجی می‌توانند در بخش بین‌المللی «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» شرکت کنند. ناشران و آژانس های ادبی نیز می توانند در صورت تمایل، انتشارات و آثار خود را به زبان انگلیسی در بخش رویداد ارائه دهند.

کتاب‌های ناشران داخلی باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت قانونی در ایران منتشر شوند. همچنین ناشرینی که می خواهند کتاب های خود را در عرصه بین المللی منتشر کنند، تنها می توانند کتاب های منتشر شده خود را ارائه دهند. همچنین اولویت با کتاب های با محتوای ایرانی-اسلامی، دو زبانه یا چند زبانه و همچنین برگزیده جشنواره های ملی و بین المللی است. در مورد زمان چاپ نیز اولویت شرکت کتابهایی است که آخرین چاپ یا تجدید چاپ آنها مربوط به پنج سال اخیر باشد.

در مورد طرح حمایت از ترجمه و انتشار آثار ایرانی به زبان‌های خارجی، باید نمونه‌ای از کتاب‌هایی که در پنج سال اخیر از این طرح‌ها حمایت کرده‌اند، همراه با مشخصات ناشران خارجی تنظیم شود.

داوطلبان می توانند تا 100 عنوان را با اطلاعات کامل در یک زمان مشخص در سایت قرار دهند.

ثبت نام در قسمت بین الملل منحصرا از طریق سایت www.ketab.ir انجام می شود.

بخش بین المللی نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ساعت 8 الی 17 با شماره تلفن 66415540-021 پاسخگوی سوالات متقاضیان ثبت نام در نمایشگاه است و متقاضیان می توانند به صورت حضوری سوالات خود را به آدرس international tibf.ir@ ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید