6 حقیقت فضایی جالب درباره کریسمس که نمی دانستید


کریسمس جشن مسیحیت است که تولد عیسی مسیح را جشن می گیرد. کریسمس جشنی است که بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان آن را جشن می گیرند. اما داستان ها و موضوعات جالب مربوط به این تعطیلات فقط مختص افراد ساکن روی زمین نیست، زیرا فضانوردان نیز نگاه ویژه ای به این تعطیلات دارند و برخی از آنها در تعطیلات کریسمس در فضا بودند. درست است که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی دور از خانه مستقر هستند، اما همچنان کریسمس را جشن می گیرند.

به گزارش ایسنا، از زمانی که بشریت توانست مقصدی خارج از زمین را برای اکتشاف و سفر به فضا انتخاب کند، اتفاقات جالبی افتاده است، زیرا مردم نه تنها در این سفرهای فضایی آزمایش های علمی انجام می دادند، بلکه مانند مردم روی زمین، زمانی برای تفریح ​​و جشن دارند. موارد خاصی نیز وجود دارد که جالب ترین آنها پختن کلوچه و ساختن درخت کریسمس در فضا است. در این خبر اتفاقات جالبی را که فضانوردان در فضا برای کریسمس تجربه کردند، خواهیم گفت.

بازدید بابانوئل از ایستگاه فضایی بین المللی

6 حقیقت فضایی جالب درباره کریسمس که نمی دانستید

یکی از چیزهایی که کریسمس را بسیار خاص می‌کند این است که مردم در این روز از اطرافیان و دوستانشان هدایایی دریافت می‌کنند، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی هم مانند مردم روی زمین هستند. دریافت هدایای کریسمس به عنوان مثال، در کریسمس سال 2010، خدمه ایستگاه فضایی بین المللی با انبوهی از هدایا از خواب بیدار شدند و جالب ترین چیز این بود که هیچ یک از مستاجران هدایا را با خود نبردند. شاید از خود بپرسید که چه کسی این هدایا را آورده است. آیا این بدان معناست که بابانوئل می تواند وارد ایستگاه فضایی بین المللی شود؟ نه اینطور نیست. بسته های هدیه روی زمین آماده شد و خانواده هر یک از خدمه هدایا و پیام ها را در جعبه ای قرار دادند. سپس این هدایا برای ماموریت غافلگیری فضانوردان در کریسمس به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد. آندره کویپرز، فضانورد هلندی که در طول اکسپدیشن 30 با چنین صحنه ای در ایستگاه فضایی بین المللی روبرو شد، گفت: “آنها این هدایا را در ماه آوریل، چند ماه قبل از رسیدن ما به یک ماموریت دیگر به فضا فرستادند.” این فوق العاده بود.

کوکی ها را در فضا بپزید

6 حقیقت فضایی جالب درباره کریسمس که نمی دانستید

یکی دیگر از سنت های محبوب کریسمس پخت شیرینی های شکری است. در حالی که ممکن است انتظار نداشته باشید که این کوکی ها به خوبی در فضا آماده شوند، وقتی آماده شوند شگفت زده خواهید شد. در دسامبر 2019، فضانوردان آزمایشی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دادند تا ببینند آشپزی در فضا چگونه است. در طول این آزمایش، فضانوردان با تکه های شکلات شیرینی درست کردند. کریستینا کخ، یکی از فضانوردانی که در آن زمان در ایستگاه فضایی بین المللی بود، اعلام کرد که خدمه ایستگاه فضایی بین المللی در 26 دسامبر برای بابانوئل شیر و شیرینی کریسمس درست کردند. خمیر کیک و فر ایستگاه فضایی بین المللی در نوامبر 2019 توسط فضاپیمای Cygnus به فضا فرستاده شد و پس از پخت موفقیت آمیز، کلوچه ها به زمین فرستاده شد. این پنج شیرینی در محل جشن کریسمس پخته شده و خمیر از قبل آماده شده است. «کریستینا کخ» با حضور طولانی مدت خود در فضا موفق شد در یک پرواز حضور فضانوردان در فضا را به نام خود ثبت کند. او در طول حضور موثر خود در فضا چندین پیاده روی فضایی انجام داد و برای اولین بار در تاریخ به همراه دوست و همکارش جسیکا میر اولین پیاده روی فضایی تماماً زنانه را با موفقیت به پایان رساند.

زمینی ها خانه را از فضا می بینند

6 حقیقت فضایی جالب درباره کریسمس که نمی دانستید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید 2683 لامپ ال ای دی کریسمس برای قابل رویت کردن خانه شما از فضا مورد نیاز است. اگر فیلم کریسمس «Deck the Halls» را با بازی متیو برودریک و دنی دویتو تماشا کرده‌اید، پس این را می‌دانید زیرا در این فیلم شخصیت دیتا تلاش می‌کند خانه‌اش را از فضا با یک چراغ کریسمس بزرگ به تصویر بکشد. جالب اینجاست که اجرای این فیلم الهام‌بخش محققان دانشگاه لستر شد، آنها تصمیم گرفتند دقیقاً به چند لامپ برای دیدن خانه از فضا پی ببرند. پس از آزمایشات، آنها متوجه شدند که عدد جادویی که خانه شما را بدون توجه به هر گونه آلودگی نوری از ایستگاه فضایی بین المللی قابل مشاهده می کند، 2683 است، به این معنی که اگر مردم خانه خود را با 2683 لامپ ال ای دی تزئین کنند، می توانند از فضای بین المللی دیده شوند. ایستگاه .

کریسمس در فضا

6 حقیقت فضایی جالب درباره کریسمس که نمی دانستید

اولین فضانوردی که کریسمس را در فضا گذراندند، فضانوردان آپولو 8 بودند. آپولو 8، دومین ماموریت فضایی سرنشین دار تحت برنامه فضایی آپولو، در 21 دسامبر 1968 به فضا پرتاب شد و اولین فضاپیمایی بود که مدار زمین را ترک کرد. به ماه رسید و در مدار زمین قرار گرفت. و سالم فرود آمد. فرانک بورمن، جیم لاول و بیل اندرس از جمله فضانوردانی بودند که در این ماموریت حضور داشتند. در طی این ماموریت تاریخی در 21 دسامبر 1968، آنها موفق شدند به مدت شش روز و سه ساعت و بیست و چهار ثانیه در فضا بمانند. اندرس و بورمن به همراه جیم لاول در صبح روز 21 دسامبر 1968 در مرکز فضایی کندی با موشک Saturn V زمین را ترک کردند و در 27 دسامبر 1968 با موفقیت به زمین بازگشتند. در این ماموریت، سه فضانورد یکی از منحصر به فردترین عکس های عصر فضا را به نام طلوع زمین گرفتند.

از قوطی ها درخت کریسمس درست کنید

6 حقیقت فضایی جالب درباره کریسمس که نمی دانستید

اولین درخت کریسمس در فضا از قوطی ساخته شد و این کار برای اولین بار توسط خدمه ایستگاه فضایی Skylab که 25 دسامبر را در فضا گذراندند با موفقیت انجام شد. در طول کریسمس 1973، خدمه ایستگاه فضایی متوجه شدند که تعداد زیادی قوطی خالی غذا در اختیار دارند که می توانند با آنها کار جالبی انجام دهند، بنابراین شروع به ساختن درخت کریسمس از آنها کردند. ایستگاه فضایی Skyleb اولین ایستگاه تحقیقاتی فضایی ناسا در مدار بین سال‌های 1973 و 1979 بود. Skylab اولین و تنها ایستگاه مداری در ایالات متحده پس از مأموریت فضاپیمای آپولو در سال 1973 بود. پس از لغو آخرین ماموریت آپولو به ماه، کارشناسان ناسا موشک Saturn-5 را برای ساخت آزمایشگاه فضایی Skylab برای مطالعه اثرات محیط فضایی بر فضانوردان و مطالعه دقیق تر خورشید با استفاده از تلسکوپ های فرابنفش و X- اصلاح کردند. اشعه ها آزمایشگاه مداری Skylab حدود 90 تن وزن، 36 متر طول و 361 متر مکعب فضای قابل استفاده داشت. چهار پنل خورشیدی انرژی مورد نیاز فضانوردان را با استفاده از نور خورشید تامین می کردند. این آزمایشگاه فضایی عظیم مجهز به یخچال، اجاق برقی برای گرم کردن غذا، حمام و توالت و وسایل دیگر برای استراحت و زندگی بود. علاوه بر این، ابزار و تجهیزاتی برای تحقیقات علمی مختلف از جمله در زمینه های زیست شناسی، پزشکی، نجوم و غیره وجود داشت. ابتدا انتظار می رفت Skylab حداقل 10 سال در مدار بماند، اما پس از سه سال به دلایل مختلف ارتفاع ایستگاه به حدی کاهش یافت که دیگر ایمن نبود و کارشناسان ایستگاه را در موقعیت تصادف قرار دادند. این ایستگاه با لایه‌هایی از جو زمین برخورد کرد و باعث سوختن قسمت‌های زیادی از آن و غرق شدن بخش‌هایی از مناطق مسکونی در اقیانوس شد.

غذای کریسمس را در فضا بخورید

6 حقیقت فضایی جالب درباره کریسمس که نمی دانستید

از سال 2000، ایستگاه فضایی بین المللی میزبان فضانوردانی از سراسر جهان بوده است. با حضور تمامی ملیت های مختلف در یک مکان، کریسمس به یک مرکز چند فرهنگی در ایستگاه فضایی بین المللی تبدیل شده است. در برخی موارد، خدمه می توانند چندین بار در سال تعطیلات مختلف را جشن بگیرند، زیرا ممکن است چندین خدمه از کشورهای مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشته باشند. یکی از نکات برجسته کریسمس، تنوع غذایی است که در این فضا سرو می شود. به عنوان مثال، در سال 2016، فضانورد فرانسوی توماس پاسک، غذاهای سنتی زادگاهش نرماندی را در فرانسه همراه با کریسمس برای فضانوردان دیگر صرف کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید