اینتل ظرف 5 سال آینده ظرفیت تولید خود را 30 درصد افزایش خواهد داد


یک گزارش جدید می گوید که اینتل در حال پیگیری استراتژی IDM 2.0 برای افزایش ظرفیت خط خود است. این شرکت قصد دارد تا سال 2026 ظرفیت کارخانه خود را حدود 30 درصد افزایش دهد تا TSMC را در بازار تراشه به چالش بکشد.

به گزارش اکونومیک دیلی، اینتل می خواهد ظرفیت تولید خود را در کشورهایی مانند ایرلند و ایالات متحده از سال 2023 و 2024 افزایش دهد. بر اساس این طرح، رقابت بین اینتل و TSMC احتمالاً همزمان افزایش می‌یابد، زیرا این شرکت احتمالاً تراشه‌های پیشرفته خود را تا زمان افتتاح به همتای تایوانی خود تحویل می‌دهد، اما با گسترش کارخانه، سهم بیشتری از بازار را به دست خواهد آورد. . روبروی TSMC

اینتل

برنامه توسعه جهانی اینتل گسترده است

این سازنده تراشه تایوانی کارخانه هایی در ایالات متحده و ژاپن دارد، اما به تازگی توسعه خطوط تولید خود را در اروپا آغاز کرده است. از سوی دیگر، اینتل می خواهد سریعتر رشد کند. خطوط تولید این شرکت در کشورهایی مانند آریزونا، اورگان، برخی کشورهای اروپایی مانند ایرلند و آسیا قرار دارد. اما طرح های ساخت کارخانه در چین و کرانه باختری نیز در دستور کار است و مراکز مونتاژ و آزمایش در نیومکزیکو، کاستاریکا و مالزی ایجاد خواهد شد.

توسعه خطوط تولید اینتل در اروپا احتمالاً در آلمان آغاز خواهد شد. سپس یک مرکز تحقیق و توسعه و طراحی در فرانسه ساخته می شود و بسته بندی به ایتالیا می رود. استراتژی IDM 2.0 دارای سه دستورالعمل اصلی است. افزایش ظرفیت تولید به این معنی است که اینتل به افزایش تولید داخلی محصولات خود ادامه می دهد. این شرکت همچنین قصد دارد خدمات تولیدی خود را در ایالات متحده و اروپا مستقر کند. در نهایت از خدمات سایر سازندگان تراشه از جمله TSMC استفاده خواهد شد.

اینتل قصد دارد در سال جاری بین 18 تا 19 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند تا به رقابت بازگردد. این رقم در سال آینده به 25 تا 28 میلیارد دلار خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید