دولت نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکان را مشخص کرده است



در جلسه بعدازظهر یکشنبه دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی اعضای دولت بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها و بر اساس بند (ط) تبصره (8) قانون بودجه سال 1400 هر دو برای محاسبه. تعرفه برق را برای مشترکان تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه هیات وزیران، قیمت برق مشترکان کم مصرف (تا سقف ۵۰ درصد الگوی مصرف) زیرمجموعه کمیته مددکاری امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اجتماعی کشور تعیین شده است. صفر

تعرفه برق مصرفی خانوار مشترکین کمتر از الگوی مصرف بر اساس موافقت هیات وزیران از سال 1397 تعیین می شود.

همچنین تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از مدل مصوب برای مصرف کمتر از مدل طبق جدول فعلی، مازاد تا یک و نیم برابر، تا دو برابر و مصرف بیش از دو برابر با ضریب (1.5). به ترتیب و (5/3) معادل هزینه تامین برق (متوسط ​​نرخ قراردادهای تضمینی خرید برق از نیروگاه های حرارتی در دو سال اخیر به اضافه هزینه های انتقال (ترانزیت) برق و هزینه سوخت از نیروگاه. تعرفه کارخانه) محاسبه و دریافت می شود.

در محاسبه قبوض برق ماه های گرم برای مشترکین مشمول این قسمت، در مناطق گرمسیری هر دو منطقه گرم به ترتیب ضریب (0.5) و (0.8) اعمال می کنند.

به منظور تشویق مشترکین پیرو الگوی مصرف و کاهش مصرف در ماه های گرم سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش مصرف نسبت به الگوی مصرف یا مصرف مدت مشابه سال قبل (هر کدام کمتر باشد)، اقتصادی. پاداش هزینه برابر است با هزینه تامین برق. اعمال ضریب 2 برای صرفه جویی پاداش در ساعات اوج بار بحرانی نامحدود است و وزارت نیرو مجاز است برای فرهنگ سازی و تشویق به کاهش هزینه ها، مشوق های اضافی (پاداش) یا اعطای پاداش تعیین و اعمال کند.

برای خانوارهای دارای بیش از یک واحد مسکونی، کل مصرف این واحدها (طبق دستورالعمل وزارت نیرو) مبنای تعیین میزان مصرف و صورتحساب قرار می گیرد.

برای اطلاع رسانی به مشترکان از میزان مصرف و ایجاد زمینه اصلاح مصرف برق، لازم است سازوکار لازم طراحی و اجرا شود تا مشترکان بتوانند مرحله مصرف را پیش بینی و انتخاب کنند. وزارت نیرو می تواند برای مشترکانی که بر میزان هزینه های انتخابی نظارت می کنند، مشوق 5 درصدی اعمال کند.

تعرفه برق هزینه های عمومی، عمومی (به استثنای هزینه های مشمول معافیت قانونی، مراکز خیریه و خیریه، مراکز مددکاری اجتماعی و نگهداری از جانبازان، معلولان، سالمندان، کودکان و …) و سایر هزینه ها (از جمله هزینه های بازرگانی) با قید . از یک و یک و نصف (1.5) معادل قیمت عرضه برق محاسبه و بدست می آید.

تعرفه برق هزینه های برداشت آب بر اساس تعرفه های جاری محاسبه و دریافت می شود. در صورت تخطی از توان مجاز، شرکت های برق به منظور محدود کردن مصرف، سهمی از مازاد بر هزینه های تامین برق را محاسبه و دریافت می کنند.

تخصیص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی، سیل و زلزله در استان های اصفهان، کرمان و هرمزگان

هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و برای جبران اثرات خشکسالی بر آب داران حوضه زاینده رود با اختصاص 5000 میلیارد هزینه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان برای اخذ 10000 اعتبار دیگر موافقت کرد. برای انطباق با کم آبی و از منابع جمع آوری شده از صنایع پر آب و سایر منابع استانی، استان باید در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه برای این موضوع هزینه کند.

همچنین مبلغ سه هزار میلیارد ریال در قالب تامین اعتبارات سرمایه ای برای اجرای طرح های مصوب و انتقال آب در استان اصفهان، اعزام سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران در کشور اختصاص یافت.

هیات وزیران همچنین با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و ساز مسکن روستایی و شهری در شهرستان های این استان به منظور جبران خسارات ناشی از سیل و بلایای طبیعی در مردادماه سال جاری موافقت کرد.

همچنین با موافقت دولت، ضمانت نامه زنجیره ای مبلغ 104 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان (با 4 درصد سود روستایی و 5 درصد شهرستانی) را برای جبران خسارت پرداخت می کند. لازم به ذکر است بدهی ها، معوقات و برگشت های احتمالی زیان دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این مزایا نخواهد شد.

دولت همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را موظف کرده است علاوه بر نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی، هر سه ماه یکبار گزارشی از تاثیر این وام ها به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارائه کند.

هیئت وزیران سپس با اختصاص 3400 میلیارد ریال اعتبار برای هزینه‌ها و خرید اعتبارات سرمایه‌ای برای بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده مسکن شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی راه‌ها و راه‌های شهری ناشی از زلزله آبان ماه استان هرمزگان موافقت کرد.

همچنین مبلغ 4747 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی (با 4 درصد سود روستایی و 5 درصد شهرستانی) برای جبران خسارت زلزله در استان هرمزگان از طریق بانک های عامل پرداخت می شود.

دولت تصمیم دارد به بررسی لوایح تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی ادامه دهد

هیات وزیران به پیشنهاد معاون نخست وزیر در امور مجلس و به استناد ماده (42) آیین نامه داخلی دولت، تصمیم به ادامه رسیدگی یا استرداد لوایح جاری در دولت یازدهم شورای اسلامی گرفت. مجمع و لوایح وصول نشد.

اصلاح آیین نامه اجرایی مربوط به استفاده هدفمند از یارانه ها

هیات وزیران به منظور رفع مغایرت ردیف های جدول هدفمندی هزینه های یارانه ها و جلوگیری از سردرگمی دستگاه های اجرایی، اصلاحیه آیین نامه اجرایی تبصره (14) قانون بودجه سال 1400 کل کشور را به تصویب رساند. اجسام و اختلالات در مراحل اجرایی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید