بایدن بودجه دفاعی 770 میلیارد دلاری آمریکا را امضا کرد



کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور با امضای قانون تصویب دفاع ملی برای سال مالی 2022 که به 770 میلیارد دلار هزینه دفاعی اجازه می دهد، آن را رسمی کرد.

به گزارش رویترز، در اوایل ماه جاری، دموکرات ها و جمهوری خواهان در سنا و مجلس نمایندگان به اتفاق آرا به قانون دفاعی سالانه که سیاست وزارت دفاع را تعیین می کند، رأی مثبت دادند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از امضای این قانون در بیانیه‌ای گفت: «این لایحه مزایای حیاتی و افزایش دسترسی به عدالت را برای پرسنل نظامی و خانواده‌هایشان از جمله قدرت‌های مهم برای حفاظت از دفاع ملی ما فراهم می‌کند».

قانون تصویب دفاع ملی برای سال مالی 2022 پس از مناظره داغ بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا و سنا بر سر مناقشه سیاست چین و روسیه، هزینه های نظامی را حدود پنج درصد نسبت به سال قبل افزایش داد. تایید شده.

این قانون افزایش 2.7 درصدی حقوق نظامی و همچنین خرید هواپیماها و کشتی های بیشتر و همچنین راهکارهایی برای مقابله با “تهدیدات ژئوپلیتیکی” به ویژه در روسیه و چین را پیش بینی کرده است.

به گفته وی، 300 میلیون دلار برای ابتکار کمک امنیتی به اوکراین برای حمایت از نیروهای مسلح کیف، و همچنین 4 میلیارد دلار برای طرح دفاعی اروپا و 150 میلیون دلار برای همکاری امنیتی بالتیک در نظر گرفته شده است.

در مورد چین، این لایحه شامل 7.1 میلیارد دلار برای ابتکار تشویق اقیانوس آرام و بیانیه کنگره در حمایت از تایوان، و همچنین ممنوعیت محصولات پنتاگون مشکوک به ورود به منطقه سین کیانگ چین است. یک کمیسیون 16 نفره برای بررسی جنگ در افغانستان تشکیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید