تست روانشناسی، چقدر مضطرب هستید؟


آیا فکر می کنید اضطراب در شما ریشه دوانده است؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از افراد پس از این آزمایش متوجه می شوند که اضطراب آنها بیشتر از آن چیزی است که فکر می کردند. آیا یک سوء تفاهم ساده می تواند واکنش دشواری را برانگیزد؟ عدم درک توجیه رفتار دوست قدیمی خود، ابتدا او را متهم می کنید و سپس او را محکوم می کنید؟ وقتی رئیستان از شما کار بیشتری می خواهد، گیج می شوید و احساس می کنید قلبتان از سینه می زند، نگران آینده هستید و به فکر خانه نیستید و نبود پس انداز زندگی آرام امروز شما را تلخ کرده است؟ این علائم ممکن است برای تشخیص اضطراب شما کافی باشد. اما برای اینکه ارزیابی بهتری از وضعیت خود داشته باشید، بهتر است به سوالات آزمون زیر پاسخ دهید. پاسخ های شما مشخص می کند که چقدر درگیر اضطراب هستید و با تجزیه و تحلیل پاسخ های خود راه هایی برای مبارزه با اضطراب پیدا خواهید کرد.

عکس آدم

1- از شروع شنبه دوم می ترسم. این باعث می شود که بعد از آخر هفته به سر کار برگردم بی تاب هستم.
بله خیر
2- حوصله گوش دادن به دل دیگران را ندارم. گوش دادن به مشکلات دیگران مرا آزار می دهد.
بله خیر
3- از دوستان و همکارانم فقط سوالات مشخص و محدودی می پرسم که بتوانند با پاسخ های کوتاه و مشخص به آنها پاسخ دهند. نمی‌خواهم سؤالاتم دل دیگران را باز کند و گفت‌وگوی طولانی تشکیل دهد.
بله خیر
4- سعی می کنم تا جایی که می توانم از دیگران فاصله بگیرم.
بله خیر
5. تعهد من به کار، ورزش، دوستان و حتی تغذیه کم شده است.
بله خیر
6. نمی توانم به تعهداتم آنطور که باید عمل کنم.
بله خیر
7- شوخ طبعی ام را از دست دادم.
بله خیر
8- ارتباط اجتماعی با افراد دیگر برای من روز به روز سخت تر می شود.
بله خیر
9. اغلب احساس خستگی می کنم.
بله خیر
10. من زیاد خوش نمی گذرانم و مدت زیادی است که سرگرم نشده ام.
بله خیر
11. احساس می کنم در دام افتاده ام.
بله خیر
12. می دانم چرا احساس بهتری دارم. اما خیلی زیاد، اما اگر و وقتی دلایل کافی برای انجام ندادن آن بیاورم.
بله خیر

چقدر نگران هستید؟

برای اینکه بفهمید چقدر مضطرب هستید، برای هر یک از پاسخ‌های مثبتی که به سؤالات آزمون می‌دهید، به خودتان امتیاز دهید. اکنون مجموع نتایج خود را محاسبه کرده و با کمک این راهنما نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید.
صفر تا 3:

شما بیشتر خسته هستید تا مضطرب! کمی استراحت کنید و به یک تعطیلات سرگرم کننده بروید تا خوب شوید. نگران نباشید کافی است از بحران هایی که این روزها برایتان ایجاد شده دور شوید تا دوباره زندگی تان آرام شود.
4 تا 6:

استرس در حال نزدیک شدن به شماست و اگر مراقب نباشید زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر امروز راهی برای کاهش استرس پیدا کنید، وارد موقعیت بحرانی نخواهید شد، اما اگر همه چیز را رها کنید و اجازه دهید استرس شما را کنترل کند، زندگی شما حتی سخت تر از آنچه اکنون است می شود.

ورزش و معاشرت با دوستان عزیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند. پیشنهاد می کنیم مدتی دور اضافه کاری را خط بکشید و فقط به فکر راحتی خود باشید.
7 تا 9:

آره! استرس وارد زندگی شما شده و دارد ریشه می دواند. شما تا حدودی به یک موقعیت بحرانی نزدیک شده اید و اگر آگاه نباشید، در آینده ای نزدیک ممکن است استرس های شما آنقدر زیاد شود که نتوانید آنها را کنترل کنید. پیشنهاد می کنیم شرایط خود را با یک روانشناس در میان بگذارید. جلسات مشاوره و روان درمانی می تواند به بازگرداندن آرامش به زندگی شما کمک کند.
10 تا 12:

شرایطت اصلا خوب نیست شما آنقدر به استر متصل هستید که بعید است به تنهایی بتوانید این کار را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم علاوه بر مشاوره با روانشناس، با روانپزشک نیز مشورت کنید. استرس شدید می تواند زندگی شما را فلج کند، اما اگر درمان مناسب را با کمک روانپزشک دریافت کنید، می توانید دوباره روی پای خود بایستید و راهی برای حذف اضطراب از زندگی خود بیابید.

استرس از کجا می آید؟

با افزایش استرس زندگی، طبیعی است که توانایی شما برای غلبه بر بحران ها و کنترل زندگی کاهش می یابد. استرس همیشه یک اتفاق ناخوشایند نیست و می تواند انگیزه شما را برای بهبود شرایط زندگی و حتی دفاع از خود ایجاد کند.

کافی است لحظه ای زندگی بدون استرس را تصور کنید، در چنین زندگی بدون هیچ ترسی از بزرگراه عبور خواهید کرد و قربانی تصادف رانندگی خواهید شد، اگر نگران گذراندن ماه آخر هستید، تمام درآمد خود را خرج کنید. در هفته اول مقدار مشخصی از اضطراب برای زندگی شما لازم است.

شاید تعیین مرز بین استرس تهدید کننده زندگی و اضطراب آزاردهنده کار آسانی نباشد، اما وقتی اضطراب یکی از علل رنج شما می شود و تصمیم گیری و زندگی را برای شما دشوار می کند، به این معنی است که باید به فکر خود باشید.

با تنقلات به جنگ اضطراب بروید

غذاهایی که می خورید و نوشیدنی هایی که می نوشید می توانند ضربان قلب شما را افزایش دهند یا به شما آرامش دهند که مدت هاست تجربه نکرده اید. با کمک این راهنما می توانید با برخی از غذاهای آزاردهنده و برخی از غذاهای مضطرب بیشتر آشنا شوید.
اسفناج باید مصرف شود:

خوردن غذاهای غنی از منیزیم می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. اسفناج یکی از گیاهانی است که می تواند کمبود منیزیم را در بدن شما جبران کند.
بدون نیاز به نوشیدن چای پررنگ:

چای، نسکافه و قهوه اصلا نوشیدنی های خوبی برای روزهای پر استرس زندگی شما نیستند. اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که این نوشیدنی ها اثر آرام بخشی دارند، اما واقعیت این است که مصرف آن ها باعث افزایش اضطراب و تسریع ضربان قلب شما می شود.
باید عرق کاسنی بخورید:

عرق سرد می تواند اضطراب را کاهش دهد. برای بهبود وضعیت، عرق کاسنی، بیدمشک و بهارنارنج را توصیه می کنیم.
شما نباید نوشابه های گازدار مصرف کنید:

نه تنها قند بالای نوشابه های گازدار است، بلکه فسفر اضافه شده به این نوشیدنی ها نیز می تواند باعث اضطراب شود.
شما باید برنج بخورید:

مصرف غذاهای غنی از ویتامین B می تواند به آرامش شما کمک کند. مصرف برنج و نان سبوس دار می تواند به کاهش اضطراب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید