فرمولی که از کنجد برای تقویت مو استفاده می کند


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک; روغن کنجد یکی از مفیدترین و مناسب ترین روغن هایی است که کمترین میزان اسیدهای چرب اشباع را دارد و فواید زیادی برای بدن دارد و می تواند به حفظ سلامتی ما کمک کند.

در مقاله خواص روغن کنجد برای سلامتی، زیبایی و لاغری معده به طور کامل با خواص درمانی این روغن آشنا شدید و اکنون باید بدانید که نه تنها از روغن کنجد به دلیل خواص مفیدی که دارد می توان در آشپزی استفاده کرد. اما روغن کنجد یکی از روغن هاست . طبیعی است که مواد مغذی مو می توانند به داشتن موهایی سالم و زیبا کمک کنند. در ادامه این قسمت سلامتی برای شما کاربران عزیز چند نمونه از مهم ترین ماسک های موی ساخته شده از روغن کنجد را برای شما آورده ایم.

خواص و فواید روغن کنجد برای مو

استفاده از روغن کنجد به عنوان ماسک مو باعث بهبود رشد مو می شود.

استفاده از روغن کنجد به عنوان ماسک مو به جلوگیری یا کاهش ریزش و نازک شدن مو کمک می کند.

روغن کنجد نرم می شود و تارهای مو را نرم تر می کند.

التهاب و تحریک پوست سر و فولیکول های مو می تواند باعث ریزش یا نازک شدن مو شود. اسیدهای چرب موجود در روغن کنجد به نفوذ عمیق آن در پوست کمک می کند و به تسکین و التیام پوست و ریشه کمک می کند.

روغن کنجد دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است و به پیشگیری یا کاهش عفونت های پوستی رایج روی پوست سر کمک می کند.

استفاده از روغن کنجد روی پوست سر و مو به کاهش شوره سر کمک می کند.

روغن کنجد از لایه برداری و خارش پوست سر جلوگیری می کند.

استفاده از روغن کنجد به عنوان ماسک مو به تقویت موهای شما کمک می کند و از شکستن و ترک خوردن انتهای موها جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از روغن کنجد برای مو

بهترین راه برای داشتن موهایی سالم استفاده از ماسک های خانگی کاملا طبیعی و بدون مواد شیمیایی است. با فرمول های ذکر شده در این مقاله برای پوست و مو نیز می توانید از روغن کنجد به عنوان ماسک مو استفاده کنید.

1. روغن موی کنجد و بادام:

عناصر:

دو قاشق غذاخوری روغن کنجد

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

حوله گرم

شیوه آماده سازی:

روغن کنجد و بادام را در یک کاسه مخلوط کنید. روغن را با انگشتان خود به پوست سر ماساژ دهید و سپس آن را به موهای خود بمالید. حتما موهایتان را در تمام طول کوتاه کنید. وقتی موهایتان با روغن پوشانده شد، آن را با یک حوله گرم بپوشانید.

می توانید حوله را با فرو بردن آن در آب گرم گرم کنید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند سپس روغن را با یک شامپوی ملایم بشویید. می توانید این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

2. روغن کنجد و آلوئه ورا برای مو:

عناصر:

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

دو قاشق غذاخوری روغن کنجد

یک قابلمه کوچک

شیوه آماده سازی:

در یک تابه، ژل آلوئه ورا و روغن کنجد را مخلوط کنید. چند دقیقه حرارت دهید، سپس اجازه دهید خنک شود. این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید و بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند. آن را با یک شامپوی ملایم بشویید. می توانید این کار را تا سه بار در هفته تکرار کنید.

3. روغن کنجد و آووکادو برای مو:

عناصر:

آووکادوی رسیده 1 عدد

دو قاشق غذاخوری روغن کنجد

شیوه آماده سازی:

آووکادو را خوب ورز دهید و با روغن کنجد مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس با شامپو بشویید. می توانید این درمان را تا دو بار در هفته تکرار کنید.

4. روغن نارگیل و روغن کنجد برای مو:

عناصر:

دو قاشق غذاخوری روغن کنجد

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

حوله گرم

شیوه آماده سازی:

در یک کاسه، کنجد و روغن نارگیل را مخلوط کنید. روغن را با انگشتان خود به پوست سر ماساژ دهید و سپس آن را به موهای خود بمالید. مطمئن شوید که تمام طول موهای شما را بپوشاند. وقتی موهایتان با مخلوط روغن پوشانده شد، آن را با یک حوله گرم بپوشانید.

می توانید حوله را با فرو بردن آن در آب گرم گرم کنید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند سپس روغن را با یک شامپوی ملایم بشویید.این درمان را می توانید تا سه بار در هفته تکرار کنید.

5. برگ کاری و روغن کنجد برای مو:

عناصر:

یک مشت برگ کاری

سه قاشق غذاخوری روغن کنجد

یک قابلمه کوچک

شیوه آماده سازی:

روغن را در یک قابلمه کوچک گرم کنید و وقتی لبه های برگ ها سیاه شد به آن اضافه کنید سپس روغن را کنار بگذارید تا خنک شود وقتی روغن سرد شد آن را به پوست سر و سپس به موها بمالید.حتما بمالید. تمام طول موهایتان را بپوشانید.

وقتی موهایتان با مخلوط روغن پوشانده شد، آن را با یک حوله گرم بپوشانید، می توانید حوله را با مرطوب کردن آن در آب گرم گرم کنید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند سپس روغن را با شامپوی ملایم بشویید و هفته ای سه بار درمان را تکرار کنید.

6. روغن زنجبیل و کنجد برای مو:

عناصر:

1 قاشق چایخوری زنجبیل

2 قاشق غذاخوری روغن کنجد

حوله گرم

شیوه آماده سازی:

روغن کنجد و عصاره زنجبیل را در یک کاسه بریزید و هم بزنید و مخلوط روغن را با سینه به پوست سر ماساژ دهید سپس به موهایتان بمالید. مطمئن شوید که تمام موهای شما پوشانده شده است.

وقتی موهایتان با مخلوط روغن پوشانده شد، آن را با یک حوله گرم بپوشانید. می توانید حوله را با فرو بردن آن در آب گرم گرم کنید. سپس بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند و سپس روغن را با شامپوی ملایم بشویید.این درمان را می توانید تا سه بار در هفته تکرار کنید.

7. روغن کنجد و تخم مو:

عناصر:

دو قاشق غذاخوری روغن کنجد

1 تخم مرغ کامل (برای موهای معمولی) یا 2 سفیده تخم مرغ (برای موهای چرب) یا 2 زرده تخم مرغ (برای موهای خشک)

شیوه آماده سازی:

تخم مرغ ها را با روغن مخلوط کنید تا مخلوطی پایدار به دست آید. آن را روی پوست سر و مو بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. بعد از 30 دقیقه، تخم مرغ ها را با آب سرد بشویید. برای جلوگیری از “پختن” تخم مرغ از آب داغ استفاده نکنید. می توانید این درمان را تا دو بار در هفته تکرار کنید.

8. روغن کنجد و روغن شنبلیله:

عناصر:

2 قاشق چایخوری دانه شنبلیله

دو قاشق غذاخوری روغن کنجد

یک لیوان

یک قابلمه آب جوش

حوله گرم

شیوه آماده سازی:

دانه های شنبلیله را با روغن کنجد در یک لیوان بریزید. قوطی را در یک کاسه آب جوش قرار دهید تا گرم شود. بعد از چند دقیقه حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید روغن کمی خنک شود. شروع به ماساژ مخلوط روغن روی پوست سر خود با انگشتان خود کنید و سپس آن را به موهای خود بمالید.

حتما تمام طول موهای خود را شانه کنید. وقتی موهایتان با مخلوط روغن پوشانده شد، آن را با یک حوله گرم بپوشانید. می توانید حوله را با فرو بردن آن در آب گرم گرم کنید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند سپس روغن را با یک شامپوی ملایم بشویید.این درمان را می توانید تا سه بار در هفته تکرار کنید.

9. روغن کنجد و عسل برای مو:

عناصر:

سه قاشق غذاخوری روغن کنجد

1 قاشق چایخوری عسل

شیوه آماده سازی:

روغن کنجد و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. روغن را با انگشتان خود به پوست سر ماساژ دهید و سپس آن را به موهای خود بمالید. مطمئن شوید که تمام موهای شما پوشانده شده است.

وقتی موهایتان با مخلوط عسل و روغن پوشانده شد، آن را با یک حوله گرم بپوشانید. می توانید حوله را با فرو بردن آن در آب گرم گرم کنید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند سپس روغن را با یک شامپوی ملایم بشویید.این درمان را یک بار در هفته تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید