قطار وعده خرم آباد را فولاد نکرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر – گروه استان ها: کارخانه صدر فولاد با وسعت 35 هکتار سالانه 6000 تن فولاد تولید می کرد اما در سال 1375 به دلایلی خط تولید آن متوقف شد و حدود 240 نفر از کارگران آن بیکار شدند.

موضوع بازگشایی این کارخانه در ماه های اخیر بارها در رسانه ها منتشر شده و هر یک از مسئولان تاریخ افتتاح این کارخانه صنعتی را اعلام کرده اند.

پس از اعلام تاریخ های یک ماهه و سه ماهه برای بازگشایی کارخانه، حالا این بار «فرهاد زیویار» استاندار لرستان آب پاکی را روی دست مردم و کارگران این کارخانه ریخت و قول داد تا این کارخانه تا پایان سال به بهره برداری برسد. پایان این سال

تاریخ جدیدی را برای فعالسازی مجدد «صدر فولاد» اعلام می کنیم.

وی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و موانع تولید لرستان گفت: در ابتدای جلسه مدیرعامل سازمان صنعت معدن و تجارت به ارائه مشکلات واحدهای تولیدی استان پرداخت. مورد تایید ستاد کل استان

گره کور

استاندار لرستان تصریح کرد: در این جلسه مشکلات شرکت «صدر فولاد» لرستان به طور ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به توافقات قبلی در جلسات قبلی و حل مشکلات برق و گاز این شرکت، امروز بحث انسداد مطرح شد. حساب های بانکی این شرکت افزایش می یابد.

زیویجار افزود: شرکت «صدر فولاد» به سازمان مالیاتی و همچنین بانک های ملی، ملت، تجارت، کشاورزی و سپاها بدهکار است و سازمان امور مالیاتی موافقت می کند در پرداخت بدهی و بخشودگی جرایم تا حد امکان همکاری لازم را داشته باشد. .

وی تصریح کرد: با توجه به رفع مشکلات موجود، با توجه به وعده و قول مدیرعامل شرکت تا قبل از پایان سال، آغاز به کار و اشتغال این واحد تولیدی از طریق اطلاع رسانی عمومی این واحد اعلام می شود. شرکت.

وعده یک ماهه که محقق نشد!

این اظهارات در حالی مطرح شد که پیش از این «محمد رزم» رئیس قاضی لرستان از این کارخانه بازدید کرد و گفت: کارخانه «صدر فولاد» تا یک ماه آینده از طریق بخش خصوصی به کار خود ادامه می دهد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی ستاد بزرگداشت هفته عدالت و بر اساس سیاست کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغ مقام معظم رهبری و حمایت از تولید و همچنین اجرای برنامه راهبردی. شعار سال، حمایت از تولید، حمایت و حذف.

قطار وعده خرم آباد را هدایت نکرد

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: این کارخانه یکی از بهترین واحدهای تولیدی فولاد و آرماتور است که در اوج فعالیت برای 240 نفر اشتغال ایجاد کرد.

رزم اضافه کرد: کمبود سرمایه در گردش به میزان 150 میلیارد تومان یکی از دلایل تعطیلی کارخانه آهن صدر است و به دلیل بدهی این کارخانه بدون تسهیلات رها شد.

وی گفت: با جلساتی که در ستاد همیاری استانداری در خصوص این واحد برگزار شد، امیدواریم این واحد در یک ماه آینده به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس قاضی لرستان تصریح کرد: شرکت صدر فولاد تا یک ماه دیگر با کار پیمانکاران بخش خصوصی شروع به کار می کند در غیر این صورت افرادی از بخش خصوصی سرمایه در گردش لازم را به عنوان سهامدار این کارخانه تامین می کنند.

وعده سه ماهه برای تعمیرات

همچنین مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در سخنانی اظهار داشت: در آن جلسه تفاهم نامه ای نیز امضا شد.

وی ادامه داد: جلسه ای دو ساعته به مناسبت راه اندازی شرکت برگزار و مقرر شد حداکثر ظرف مدت سه ماه تجهیزات این شرکت تعمیر و به روز شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه خدمت این دوستان یادآور شد که در صورت امکان به جز در موارد استثنایی از نیروهای بومی استفاده شود و نیروهایی که در این شرکت کار می کردند در اولویت قرار گیرند. . او گفت که آنها اکنون بیکار هستند. حتی کسانی که در شهرهای دیگر کار کرده اند دعوت به کار می شوند و در صورت تمایل به همان شرکت باز می گردند.»

گره کور

ویسکرمی گفت: تصمیم بر این شد که این شرکت در دو شیفت شروع به کار کند و یراق آلات 12 و 18 را به مدت 15 روز به صورت آزمایشی تولید کند.

وی از مسئولان ذیصلاح خواست بر اساس تخصص جذب نیرو کنند و دستورات و پارتی بازی ها را در این مجموعه قرار ندهند و در این دوره از ارتقای تجهیزات، نیروها نیز آموزش های لازم را ببینند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آینده نیز طرح توسعه این شرکت در دستور کار قرار دارد.

ویسکرمی گفت: برنامه مالک جدید این است که تا 4.5 میلیون تن تولید در بخش ذوب کارخانه داشته باشد که بیش از 2000 شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید